Pagina's

dinsdag 30 augustus 2011

Maria Mena

Het is inmiddels alweer bijna een week geleden dat ik een artikel plaatste.
Dat komt door mijn verjaardag. Ik ben vandaag jarig en had afgelopen zondag een feest dus heb ik amper tijd gehad om te schrijven.
Deze keer gaat mijn artikel over het nummer: You're the only one van Maria Mena.
Het is ene vrolijk liefdes nummer waar een soort van rap in zit. Ik vind het een heel leuk en vrolijk nummer.

Een beetje informatie over Maria Mena:

Haar moeder was een schrijfster van toneelstukken en haar vader Charles was drummer. Zij en haar broertje Tony zijn vernoemd naar de hoofdpersonages uit de musical West Side Story. Mena's moeder is van Noorse afkomst en haar vader is geboren in Nicaragua.
Mena's vader speelde in verschillende bands in Oslo. Toen ze negen jaar was, gingen haar ouders uit elkaar. Ze had als een gevolg hiervan last van depressies. Toen Mena dertien jaar oud was, verhuisde ze en ging ze bij haar vader wonen. Verschillende van haar liedjes gaan over het verdriet dat ze had als kind. Ze schreef en zong deze liedjes en nam via contacten van haar vader een aantal demo's op. Deze maakten zo'n indruk dat Mena volgens de overlevering binnen een kwartier een platencontract had. Ze vertelde één doel te hebben, namelijk andere mensen vertellen over haar problemen met haar liedjes.
Het album Another Phase verscheen in 2002. Mena vertelde dat ze hoge verwachtingen van had, maar toch bang was voor de recensies. "Veel mensen zeiden me dat ik popsongs moest gaan schrijven. 'Niemand zal toch luisteren naar je songteksten' zeiden ze, en dat maakte me vastberaden om precies te doen wat ik wilde. Het was niet de bedoeling om een nieuwe Britney te worden, omdat ik daarvoor te jong was."
Mellow was het volgende album dat Mena op de markt bracht. Dit album verscheen in 2004. Het bevatte twaalf nieuwe nummers over liefdesproblemen en problemen thuis. Het album behaalde de status 'goud' in Noorwegen haalde ook in Denemarken relatief goede verkoopcijfers. You're The Only One was een van de uitgebrachte singles. Dit nummer werd door producer Kanye West omschreven als dé zomerhit van 2004. Mena ging op tour in Amerika, maar dit resulteerde in een afgang. Bij The Late Show van David Letterman ging haar optreden niet goed en zijzelf werd in de pers bekritiseerd. Ze kreeg last van eetstoornissen en anorexia. Toen ze weer in Noorwegen was, begon ze aan haar derde album. Er werd een verzamel-cd samengesteld met nummers van Another Phase en Mellow. Dit werd in grote delen van Europa uitgebracht onder de naam White Turns Blue.
In 2005 kwam het album Apparently Unaffected uit bij Sony Music. Dit bevat veertien nummers. De hit Just Hold Me zorgde voor een doorbraak in Nederland. Omdat het nummer Miss You Love niet veel deed in Nederland, werd dit nog een keer uitgebracht. Daarna volgde de derde en tevens laatste single "Our Battles".
Mena's album Cause and Effect kwam uit in september 2008. De eerste single van dit album "All this time" kreeg daarvoor airplay op verschillende radiostations.


xx Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten