Pagina's

vrijdag 30 september 2011

Gedichten

Vandaag ging ik op internet op zoek naar leuke gedichten en teksten over muziek,
het leek me leuk om jullie daar een aantal van te laten zien met een plaatje erbij. In gedichten kan je je gevoelens altijd beter uiten als met gewoon praten.


Verschillende soorten
Heb je van muziek
Maar het belangrijkste
Muziek is uniek


Je kunt er heerlijk op bewegen
Mee zingen
Vrolijk worden van de tekst
Het geeft tintelingen


Muziek, het kan verdrietig zijn
Muziek, het kan je blij maken
Het doet je iets
Het doet je raken









Je laten gaan
niets meer weten
ik ben leeg
het is anders dan normaal
Verloren
verloren in de muziek
in de prachtige klanken en tonen
die samen een lied vormen
En de wereld een stukje blijer maken
dan dat ie eigenlijk is
de zon draait een pirouette op de maat
de sterren dansen met haar mee
Als mijn ziel verdwijnt in de muziek
en de noten luiden
zal ik zingen tot morgenvroeg
wat mij een lach op mijn gezicht brengt.


Muziek is als je leven,
elke noot moet je leren zoals je achter alle geheimzinnige dingen in het leven moet komen.
Muziek gaat over durven die hoge noot te halen en niet op het laatste moment te playbacken uit angst.
Muziek kan je eigenlijk niet met je leven vergelijken, want je leven is muziek.
Zonder muziek zou er geen klank of liefde meer zijn.
Muziek geeft je alles dus laat het in je hart binnen wanneer het bij je aanklopt.
Geluk vind jou en jij vindt de muziek.

Wat vinden jullie van gedichten?
En dichten jullie zelf ook wel eens?

 
Image and video hosting by TinyPic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten